Friss Híreink
Pályázatírási szolgáltatásunkat jellemzően fix díj nélküli, sikerdíjas konstrukcióban nyújtjuk
2016-01-04
Vége egy korszaknak: itt a 14 legnagyobb változás az új EU-ciklusban

December 31-ével lezárult a régi uniós ciklus számlabenyújtási szakasza, így a pályázók és az intézményrendszer is egyre jobban az új ciklusra koncentrálhat. A Portfolio összefoglalta a legfontosabb változásokat, amelyek közül számos lépés jelentős fejlesztésre, előrelépésnek számít, de egyúttal iparágakat is átrendez. Az egyik ilyen például az, hogy a kormány erőteljesen korlátozta az új ciklusban az elszámolható költségek mértékét, ami így tehát a pályázatírók díjazási rendszerét alakítja át. Az elszámolható költségek között például a projektmenedzsmentre csak legfeljebb 2,5 %-os költségkeret áll rendelkezésre a pályázati kiírások többségénél. Mindez persze azt a célt is szolgálja, hogy az EU-tól megkapott forrásokat minél inkább hatékonyan és a tényleges projektekre fordítsuk. Néhány év múlva majd meglátjuk, hogy ez mennyire sikerül. 

Változások

1. 15 Operatív program helyett most a célzottabb tervezésnek köszönhetően csak 10 Operatív Program van az új költségvetési időszakban

2. Elszámolható költségek arányának csökkentése.

3. Az előző ciklushoz képest fontos könnyítés volt a sokszor emlegetett utólagos önerő. A jövőben a támogatást szinte annak teljes összegében kifizetik, és csak az utolsó 10 százalék lehívásához kell igazolni az önerő rendelkezésre állását. Erre konkrét példa, amelyet a kormány részéről is rendszeresen használtak: egy 100 millió forintos értékű projektnél 50 százalékos támogatási intenzitás mellett az 50 millió forintnyi támogatásból 45 millió forint folyósítása után kell a nyertesnek “betennie" a hiányzó 5 millió forintnyi 10 százalékos önrészt.

4. Az önerő mellett fontos megemlítenünk a pályázati biztosíték eltörlését is, vagyis a biztosítékmentességet. Az új szabályozás szerint biztosíték nyújtása nélkül juthat uniós támogatáshoz az a vállalkozás, amely rendelkezik legalább egy lezárt, teljes üzleti évvel, és szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban, vagyis nincs köztartozása. A biztosítéknyújtási kötelezettség alól a Kedvezményezett a feltételeknek való megfelelés esetén kérelem benyújtásával mentesülhet. A kérelem letölthető erről az oldalról.

5. Az előlegkifizetés mértéke 30%-ról 50%-ra emelkedett, ami szintén a pályázók likviditási helyzetét és a projekt gyorsabb megvalósítását segítheti, egyúttal a 2016-os gazdasági növekedésélénkítés céljában is segít a gazdaságba kerülő nagyobb volumenű pályázati előleg.

6. A 2007-2013-as ciklusban még a Közép-magyarországi régió (KMR) is szépen kapott forrást, most viszont már alig a relatív fejlettsége miatt. Épp ezért válik szét Pest megye is, hogy a következő, 2021-től induló ciklusban már ne sújtsa annyira az agglomerációt Budapest "túlfejlettsége". Egyetlen kiskapu van a KMR-ben tevékenységet végző vagy székhelyű vállalatok számára, ha konvergencia régióban fejlesztenek, esetleg létrehoznak telephelyet és ott valósítják meg a beruházást. Fontos tudni, hogy a beruházásnak, fejlesztésnek fizikailag is ténylegesen a konvergencia régióban kell megvalósulnia, azaz nem érdemes trükközni azzal, hogy létrehozunk egy vidéki székhelyet, vagy telephelyet, de az üzletmenetet lényegét továbbra is a KMR-ben folytatjuk.

7. Az új ciklusban csak a gyártó és feldolgozóiparban tevékenykedő cégeket támogatják az úgynevezett kapacitásbővítő támogatásokból. Így a szolgáltató és a kereskedelmi tevékenységet végző cégeknek kevesebb az esélye, hogy pályázati forráshoz jussanak eszközbeszerzés és ingatlanfejlesztés területén. Az előző költségvetési ciklusban nem volt ilyen iparági korlátozás.

8. A korábbi időszakhoz képest a mostani ciklusban minden pályázatot pontoznak. A pontozás alapján történik a pályázatok értékelése.

9. A pályázatok többségénél a megvalósításra rendelkezésre álló idő 24 hónap helyett 12 hónap lesz, és részben ezzel összefüggésben a nagy beruházások esetében már a pályázat benyújtásakor szükséges a jogerős építési engedélyek megléte.

10. Az előző ciklussal ellentétben a mostani időszakban már meg kell határozni a projektek esetében ún. mérföldköveket, melyek során kötelező a pályázónak kifizetési kérelmet benyújtani.

11. Az előző ciklusban az EMIR nevű elektronikus pályázatkezelői felület működött, amelyet az informatikai fejlesztések nyomán a FAIR rendszer vált az új ciklusban, amely még gyermekbetegségekkel küzd, de egységes felületet biztosít a pályázatokkal kapcsolatos teljeskörű ügyintézésre.

12. Az előző időszakhoz képest a papír alapú benyújtást felváltotta az online felület. Továbbá minden kommunikáció e-mailben és az online felületen történik.

13. Problémás elem lehet az új ciklusban, hogy egyes esetekben a pályázóknak a támogatási előleghez is az előleg összegét meghaladó mértékű vagyoni biztosítékot kell felmutatniuk, ami kizárja a versenyből azokat az induló vállalkozásokat, amelyek aktuálisan ugyan csekély tőkerejűek, ám nagy növekedési potenciállal rendelkeznek.

13+1. Végül egy fontos szabály, amire az elektronikus pályázással összefüggésben fel kell hívnunk a figyelmet, de még sokan elfelejtik. Az online felületen feltöltött pályázatok esetében 3 napon belül be kell küldeni papír alapon (postán, vagy elektronikus aláírással) egy nyilatkozatot, amely hitelesíti, hogy valóban maga a pályázó nyújtotta be a pályázatot az elektronikus felületen.

Forrás: portfolio.hu

2015-12-15
Így kaphatnak uniós pénzt jövőre a nagyvállalatok

Úgy juthatnak uniós forrásokhoz a nagyvállalatok 2016-ban, ha olyan projektekben vesznek részt, mely kis- és középvállalkozások számára közvetlen előnyökkel járnak. Hazai forrásból pedig 15 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást irányozott elő nekik a kormány, ha a fejlesztendő tevékenysége a feldolgozóipari ágak (TEÁOR 10-33) körébe sorolt ágazatok valamelyikébe esik. 

Nem maradnak támogatás nélkül 2016-ban a nagyvállalatok, nemcsak hazai, de uniós forrásokat is címzett nekik a kormány. Miközben ebben az évben 3 milliárd forintot különítettek el a nagy cégeknek a hazai költségvetésből, jövőre már 15 milliárd forintot tartalmaz a büdzsé nagyvállalatok beruházási támogatása című sora, olvashatjuk aVilággazdaság cikkében.

A kormány gazdaságpolitikai célkitűzéseinek egyik fő eleme az újraiparosítás, az iparfejlesztés. Ennek megvalósítása érdekében szükségesnek tartja támogatni a nagyvállalatok beruházásait. Ugyanakkor, a nagyvállalatok az uniós pénzből támogatott felhívások során nem kerülnek megjelölésre, mint célcsoport vagy kedvezményezettek. Ez nem jelenti azt, hogy a cégek uniós támogatás nélkül maradnak, hiszen az új, 2014-2020-as uniós fejlesztési időszak programjai tartalmaznak pályázati lehetőségeket a nagyvállalatok számára is.

A már korábban megjelent K+F pályázati lehetőségeknél (GINOP-2.1.1-15GINOP-2.2.1-15) is láthatjuk feltüntetve a nagyvállalatokat a támogatást igénylők körénél, viszont vannak bizonyos feltételek, melyeknek meg kell felelni a nagyvállalatoknak.

Támogatási kérelmet nyújthatnak be nagyvállalatok, akkor ha, 
 

  • KKV-val konzorciumban ad be támogatási kérelmet, vagy
  • Önállóan, ha a támogatási kérelemben bemutatja, hogy a projekt eredményéből, hasznaiból a KKV-k hogyan részesülnek.


A cikk fontos információja, hogy december végén jelenik meg a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program jövő évi fejlesztési kerete, mely tartalmazza majd azt a pontos összeget, amelyet 2016-ban a nagyvállalatok költhetnek uniós támogatások terhére.

Forrás: portfolio.hu

NAGYVÁLLALATI LEHETŐSÉGEK

NAGYVÁLLALATI ŰRLAP

2015-12-06
Segítünk a megfelelő munkaerő megtalálásában!

Szakemberhiány szorongatja a vállalkozások vezetőit.  | Magyarországon a munkaadók 47 százaléka küzd a szakemberhiánnyal. | Legnagyobb kereslet a szakmunkásokra, gépkezelőkre és mérnökökre van.

 

Önnek is gondja van az új emberek felvételével?
Nem találja meg a megfelelő jelölteket?
Túl sok idejét elveszi az önéletrajzok nézegetése és az interjúztatás?
Ráadásul mi történik, ha akit végül felvesz, mégsem válik be?
Gondolt már fejvadász cégekkel való együttműködésre, de rossz tapasztalata van velük vagy esetleg túl drágák?

A MEGOLDÁS A TESK EGYSZERŰSÍTETT TOBORZÁS!

A TESK toborzási csomagjai kedvező áron nyújtanak segítséget a toborzásban garanciákkal.

A szolgáltatás menete:

  • Pontos igényfelmérés, a keresett jelölt felé támasztott pontos elvárások közös kialakítása
  • Kiemelt hirdetések kihelyezése
  • Facebook marketing kampány a célközönségre optimalizálva további jelöltek elérése érdekében
  • A jelentkezések feldolgozása, a jelentkezők előszűrése
  • Adatbázis kutatásból további, az elvárásoknak megfelelő jelöltek keresése, számukra a pozíció megajánlása és érdeklődésük felkeltése
  • Szakmai interjús előszűrések, értékelés készítése
  • Igény esetén Mini-AC, azaz egy csoportos gyakorlati interjú készítése a legjobb jelöltekkel (A Mini AC alkalmas arra, hogy a feladatok megoldásán keresztül, a szociális mázuk áttörésével valóban és mélyebben megismerjük a jelöltek személyiségét, kommunikációs képességüket és szakmai kompetenciájukat.)
  1. A szolgáltatás garantált végeredménye: az Elvárásoknak megfelelő legalább 3 jelölt bemutatása.
  2. A garantált végeredmény nem teljesítése esetén 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállalunk.

További információ és ajánlatkérés az alábbi linkre kattintva:

http://www.tesk.hu/Egyszerusitett-Toborzas

Vagy keresse Héczei Anikót a 70/375-8977-es telefonszámon.

AJÁNLATKÉRŐ →

2015-11-15
Ezért izgul most 3000 cég Magyarországon

Összesen 3062 cég adott be támogatási kérelmet a nyáron megjelent két kapacitásbővítő gazdaságfejlesztési pályázatra 191,6 milliárd forintnyi támogatási igénnyel - tudta meg a Portfolio egy piaci forrás közérdekű adatigénylése nyomán. Egyelőre 550 cég jogosult támogatásra, közülük 436 már a döntéselőkészítő bizottság zöld jelzését is megkapta, de támogatási döntést még egyetlen cég sem kapott. Ezzel együtt újabb csavar a november elsején hatályba lépett közbeszerzési törvényben, hogy ezeknek a cégek, ha 25 millió forint feletti támogatást kapnak, mégis belefutnak a közbeszerzési kötelezettség végigvitelének kényszerébe. 

A szeptember 14.-i állapot szerinmég 114 milliárd forintnál állt az összesített támogatási igény a GINOP 1.2.1.-15 kódszámú, "Mikro, kis- és középvállalkozások termelési kapacitásainak bővítése" című pályázatra, de a legfrissebb adatok szerint ez csaknem 139 milliárd forintra nőtt - tudta meg a Portfolio egy piaci szereplő közérdekű adatigénylésre érkezett adatok alapján.

Az alábbi táblázatból az is látszik, hogy 858 darabnál jár a pályázatok száma (két hónapja 684-nél állt), de egyelőre csak 436-nál jár a támogatásra jogosultak száma, amelyek egyúttal mind meg is kapták az illetékes döntéselőkészítő bizottság támogatását.

Más forrásból a Portfolio úgy tudja, hogy ebből a 139 milliárd forintból nagyságrendileg 100 milliárd forint lehet az, amely a szakaszos elbírálás miatt az augusztus 15-i határnapig érkezett be és ebből nagyságrendileg 60 milliárd forintnyi pályázat juthat majd el a pozitív támogatási döntésig. Mivel az említett GINOP pályázat támogatási kerete 65 milliárd forint, így tehát maradna még 5 milliárd forintnyi keret, de mivel az új rendszerben az IH-vezetőnek van 20%-os keretemelési lehetősége (+13 mrd), így a további 18 milliárd forint sorsáról születhet majd még döntés.

Figyelemre méltó, hogy a pályázatnál 76%-os volt a hiánypótoltatott pályázatok aránya(az alábbi második pályázatnál ez "csak'" 55%-os volt). Amint az alábbi táblázat mutatja: egyelőre egyetlen cég esetén sem született még meg a támogatási döntés, de a lemorzsolódási arányok összhangban lehetnek azzal, mint amit az első pályázati tapasztalatok alapján sejteni lehetett (40-50% körül).

A táblázat második sora a GINOP 1.2.2.-15 kódszámú, "Mikro-kis és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása" című pályázatra érkezett igényeket mutatja. Itt a két hónappal ezelőtti 1964 darabhoz képest már 2204 pályázatnál járunk és 46,4-ről 52,6 milliárdra emelkedett az összesített támogatási igény. Egyelőre csupán 114 cég jogosult támogatásra, és a bírálati folyamat még nem jutott el oda, hogy a döntéselőkészítő bizottság elé kerüljenek az anyagok. 

Nemcsak a támogatási döntési eredmények miatt izgul tehát mintegy 3000 cég Magyarországon, hanem amiatt is izgulhat, hogy anapokban megjelent a parlament oldalán egy módosító indítvány (amely ráadásul a gazdasági bizottsági vitát lezáró összegző anyagban is szerepel, tehát már a plenáris ülés elé kerül), amely lényegében kiveszi a GINIOP 1-es prioritása alá tartozó pályázatokra a közbeszerzési kötelezettséggel kapcsolatos könnyítést.

A szöveg szerint ugyanis csak az mentesülne 25 millió forint feletti elnyert támogatás esetén a közbeszerzési kötelezettség alól, amely pályázatok esetén november elseje előtt megszületett a támogatói döntés, márpedig a fenti két pályázat esetén ez nem történt meg. A módosító indítvány egyúttal a K+F+I területre továbbra is engedné a könnyítést a fenti szabály alól. 

Forrás: portfolio.hu

2015-11-11
Külpiacra lépés

Külpiacra lépési szolgáltatásaink

Partnereink számára komplex szolgáltatást nyújtunk, így termékeik, szolgáltatásaik számos külpiacra eljuthatnak.

Az exportlehetőségek feltárásával, biztosításával, illetve közvetítéssel, az ajánlattól egészen a leszállításig támogatjuk partnereinket, de a nemzetközi fejlesztési pályázatok becsatornázásában és a külkereskedelmi ügyletek teljes körű lebonyolításában is segítséget nyújtunk.

Szolgáltatásaink:

  • külpiacra lépési stratégia kidolgozása
  • piac- és versenytárs-elemzés
  • célországok kiválasztása, priorizálása
  • termékek/szolgáltatások tesztelése potenciális Ügyfeleken és/vagy disztribútorokon
  • árazás és üzleti modell kialakítása
  • mystery shopping (próbavásárlás)
  • értékesítési csatorna kiépítése, sales anyagok elkészítése
  • partnerkeresés (ideális profil, megkeresés, megállapodás-kötés)
  • kiállításokon való megjelenés támogatása, hatékony stratégia kidolgozása
  • belföldi szakmai programok szervezése
  • üzletember találkozók szervezése
  • külpiacra lépés finanszírozására javaslattétel (tőkebevonás, támogatások, stb.)